Welkom bij Salesmatters
Neem contact met ons op.

Liegen komt later wel...

Van verkopers wordt vaak beweerd dat ze het niet zo nauw nemen met de feiten en de waarheid. Iedereen is wel eens behandeld op een wijze die de schoonheidsprijs niet verdient. Toch snijdt een verkoper zichzelf en zijn organisatie fors in de vingers wanneer door dit gedrag de commerciële kansen in de nabije en verdere toekomst volledig verkeken zijn.

Daarnaast is de kopende partij steeds beter geïnformeerd. Internetfora hebben al een beeld over uw organisatie gecreëerd nog voordat er ook maar één voet bij de prospect over de deur is gezet. En klanten worden steeds mondiger; slechte ervaringen worden gemakkelijk gedeeld binnen fora en netwerken. Hier kunt zich u als organisatie bijna niet tegen (ver)weren. Wist u bijvoorbeeld dat het binnenhalen van een nieuwe klant 7 tot 11 keer meer kost dan het binnenhouden van een bestaande relatie?

Als er dan toch nog met de waarheid gedraaid moet worden, laat dan de verkopers maar opscheppen hoe zij, en alleen zij de klanten binnenhalen. Hiermee de toegevoegde waarde van collega’s binnen de organisatie tot nul reducerend.

Het spelen met de waarheid en de feiten brengt dus een hoog risico met zich mee. Niet alleen buiten maar ook binnen de organisatie. Immers, het draagvlak binnen de organisatie richting verkopers is net zo belangrijk als van buiten de organisatie. Door een coöperatieve en collegiale aanpak van gezamenlijke trajecten krijgt een klant het juiste gevoel bij uw organisatie. Met als resultaat: u raadt het al…



TERUG