Welkom bij Salesmatters
Neem contact met ons op.

Deur intrappen of liever...

Gewoon aanbellen, netjes voorstellen en een relatie opbouwen die langer dan 3 dagen gaat duren? De verkopers die vroeger aan de deur kwamen moesten de argeloze bewoner in een minuut “om” hebben. Een paar snelle vragen, een ja-ritme en snel tekenen en wegwezen, voor het geval iemand zijn verstand terugvond en wilde afzien van de koop.

Overigens een methode die tegenwoordig nog wel wordt toegepast in de energie- en telecom/internetbranche. De reputatie van deze bedrijven, met bijbehorende klachten in diverse consumentenprogramma’s, spreekt in dat verband voor zich.

Gelukkig accepteert geen enkele prospect dit soort gedrag nog. Verkopen is gebaseerd op een relatie. Deze relatie is gebaseerd op wederzijds respect, vertrouwen en oprechte interesse.

Een potentiële koper zal voordelen moeten zien in uw propositie. Als deze niet worden (h)erkend, is iedere verkoopinspanning tevergeefs en volkomen nutteloos. De voordelen worden pas erkend nadat u geinventariseerd hebt wat de situatie aan de kant van de prospect is. En inventariseren werkt alleen binnen een relatie.

Zorg dat de deur de volgende keer gewoon voor u wordt geopend. Uw resultaten zullen voor zich spreken.

TERUG