Welkom bij Salesmatters
Neem contact met ons op.

Sales - Nieuws

2012-07-17

E-mail nog steeds meest effectieve marketing-communicatie medium.

E-mailmarketing is nog steeds de meest effectieve vorm van marketing zegt 67 procent van de marketeers wereldwijd. Dit blijkt uit cijfers van CMO Council. Uit cijfers van de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) blijkt dat de percentage van geopende e-mails en het aantal doorklikken gestegen is sinds 2010. Dit komt volgens DMA doordat e-mailmarketingcampagnes steeds persoonlijker en relevanter worden. Ondanks deze stijgingen is het aantal daadwerkelijke conversies via e-mailcampagnes licht gedaald.

Meer geopende mails Volgens marketeers wereldwijd is e-mailmarketing de meest effectieve vorm van marketing. Dat blijkt uit cijfers uit mei 2012 van CMO Council. Uit een rapport van de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) blijkt dat dit succes verder bevestigd wordt, want in vergelijking met 2010 zijn de cijfers van het aantal geopende e-mails en de doorklikratio van e-mailcampagnes gestegen. De openratio is in 2012 gestegen met gemiddeld 2,6 procent in vergelijking met 2010 en de doorklikratio is gestegen met 1,1 procent.

De stijging van de doorklik- en openratio heeft volgens DMA te maken met voordelen in marketing automation en het segmenteren van data. Hierdoor zouden marketeers relevantere en meer gepersonaliseerde e-mailmarketingcampagnes kunnen versturen.

Verkoop niet gestegen Uit het rapport van DMA blijkt dat ondanks de verbeterde relevantie en persoonlijke benadering, de verkoop vanuit e-mailcampagnes niet is gestegen. De cijfers in 2012 laten een lichte daling zien in vergelijking met 2010. Volgens de associatie heeft dit te maken met de groei van de andere mediakanalen waarmee e-mail concurreert. Bron: Emarketer

TERUG